utorok 14. júna 2016

Môj prvý príspevok: Recenzia na knihu Insomnia

Vitajte! Je tu prvá recenzia, tak poďme na to :) Moje prázdninové dni som chcela začať novou knihou. To sa mi aj podarilo a náhodne som natrafila na knihu Insomnia od slovenskej autorky Vladimíri Šebovej. Knihy od slovenských autorov nečítam, a nemala som poňatia do čoho idem. Preto Vás pozývam ku čítaniu tejto recenzie :)


AUTOR:Vladimíra Šebová                                                                
NÁZOV: INSOMNIA
VYDAVATEĽSTVO:
 Citadella, 2016

Popis knihy z www.martinus.sk                                                            

Sara Nickson je mladá spisovateľka žijúca v Londýne, ktorá trpí totálnou insomniou - nikdy nespí. Zatiaľ čo je jej kariéra rozbehnutá, v osobnom živote sa jej nedarí. Všetko sa zmení, keď sa jej pokúsi niekto ublížiť a ona je nútená vyhľadať cudzinca, ktorého už mesiace sleduje. Ten jej povie pravdu, ktorá zmení jej život navždy.

Taktiež aj trailer na knihu :

http://www.youtube.com/watch?v=h0fauqmAgpQ

,,Young adult, fantasy, sci- fi.
Vyzerá, to veľmi lákavo."  Povedala som si po zhliadnutí a prečítaní toho, čo mi kníhkupectvo Martinus ponúklo. Tak som si knihu zakúpila a pustila sa do nej. Hlavná hrdinka mi na úplnom začiatku pripadala zvláštna. Robila veci, ktoré by som sama nikdy nespravila a tým ma pohltila. Potom ,,BUM" veď ona nespí, tak toto jej závidím. Myslím si, že autorka veľmi pekne zostavila postavu, ktorá Vás nebude nikdy nutiť. Ja som si Saru obľúbila a hltala som stranu za stranou s nadšením ako sa všetko začalo rozvíjať.

Dej sa menil každým pretočením strany a svet insomnikov sa pomaly odkrýval. Pribúdali nám postavy a ku Sare a jej bratovi Benovi pribudla ďalšia hlavná postava. Tajomný Braton. Áno, aj mnoho ďalších postáv, ktoré knihu oživovali.

Táto kniha "dýcha životom". Inak,  by som ju nevedela opísať, keď som čítala čo insomniaci dokážu v noci robiť. Sama by som najradšej teraz otvorila okno, vybehla by som von do tmy a išla žiť s pocitom, že nič nie je nemožné. Pre mňa osobne je táto kniha motiváciou, a plná  "AHA" momentov. Taktiež sa mi páči ako do nej dala autorka svoje postrehy, ktoré sa vďaka Sare môžme dozvedieť.

" Mal by si si ujasniť, či chceš byť spisovateľom, alebo či chceš písať. Veľa ľudí má o profesii spisovateľa skreslené predstavy. Nie je to žiadna easy robotka z horúcej pláže alebo pohodlnej kaviarne. Je to drina... V prvom rade musíš písať. Iná  cesta nie je. A ak na tom nepracuješ každý deň, tak potom nechceš napísať knihu. Iba si to praješ."

Áno, týmto nám poriadne vytrela kocúra všetkým, čo si myslíme, že byť spisovateľom je jednoduché. Ale aj tým,  čo nimi chceme byť ale naša lenivosť je väčšia. Kvôli takýmto poznámkam som nachvíľu prestala čítať a zamyslela som sa. ,,Kurnik" táto baba, má pravdu.

Zo zaujímavého začiatku som sa prečítala do deja, kde sa diali mnohé veci. Niektoré boli nevysvetliteľné no aj to ma lákalo v pokračovaní čítania. Fantasy a sci- fi boli stále na prvom mieste,  no ja ako milovník románov,  som sa dočkala aj romantiky ale len chvíľkovej. Pretože nemôžte čakať vášnivé scény ako pri erotickom románe. Tu,  by boli zbytočné. Pri tomto príbehu ste nadržané na to, čo sa stane, nie na to, ako budete čítať o nahých telách. Romantika v podaní hlavných postáv Sari a Bratona, bola prítomná najmä v ich konverzáciách.

"A hanbiť sa za lásku... Hm... Ľudia by sa mali skôr hanbiť za to, keď neprejavujú lásku, nemyslíš? Láska je dobrá, malo by jej byť čo najviac... Je pekné mať niekoho rád a ukázať mu to."

Keď ste insomnik, za jeden večer toho stihnete neuveriteľne veľa. Tak sa všetko rozmohlo aj na konci knihy. Čím viac, sa blížila posledná stránka, tým viac vecí sa dialo. Akoby sa autorka bála, že nám nestihne všetko napísať. Mne sa to páčilo, nenechala ma lámať si hlavu nad tým ako by to pokračovalo v ďalšom diely. Áno, Insomnia je séria a autorka už pracuje na pokračovaní.

Môj celkový dojem je uspokojivý a neviem sa dočkať ďalšej knihy od slovenskej autorky, ktorá veľmi prekvapila. Áno sú tam aj malé nedostatky, ktoré mňa jemne pichali do očí, ale nič také na čo by bolo treba upozorňovať. Vďaka tejto knihe sa mi otvoril nový svet, a ako ste si mnohý určite povedali ,,Chcem byť divergentný!" ja som si zasa povedala ,,Chcem byť insomnička.". Má to svoje pre a proti, to sa dozviete, keď si knihu prečítate :) 

Túto knihu zaraďujem medzi jednodňovky, keďže som ju schopná zhltnúť za jeden voľný deň.

Odo mňa dostáva hodnotenie  9,5 z 10. Vďaka tomu ako ma vtiahla do deja a odpútala od reality, postavám, celkovému dojmu, romantike a zakončeniu. Knihu si určite prečítam ešte najmenej raz.

Ďakujem autorke Vladimíre Šebovej za tento pôžitok a prajem jej veľa úspechov pri písaní. mne sa do mojej topky autorov už zapísala.

Viac sa o autorke môžete dozvedieť na jej stránke http://www.vladiasebova.com/

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.